Wednesday, November 02, 2011

dcs 126

A favorite spot – then and now

I remember with great joy orchard surrounding my grandmother’s house in Puerto rico . her house was a big country house on the top of a little mountain . there was a little dirt road that connected my family’s house and the house of my aunt uncle to my grandmother’s mother house . in the mornings, my cousins and I accompanied my grandmother to pick the fruit from the trees around her house . there were many fruit trees – oranges , grapefruit , limes , guava , tamarind , and mango – and we picked the ripe fruit carefully . my favorite tree was a mango tree because sometimes I would sit in its shade and contemplate the view of nature all around me . also , when were playing in the orchard , it was a pleasant sensation to feel the humidity of the land and the dew on the leaves with our bare feet . the sound of birds got confused with our joyful noise , and as a result formed a harmonic melody heard everyplace on the mountain .

Now the orchard is completely changed . unlike before , it is empty and ruied . my grandmother is gone and her house has been sold . the road that united all the houses has been cut vertically , isolating the houses . the orchard where we picked so many different fruits is almost bare . many of the trees have been cut down or have died from lack water . my mango tree was demolished to build a playhouse . the humidity of the land can no longer be felt ; the soil is arid now . when it rains , the water erodes the soil of the mountain , creating ditches and bare places . even the birds have decreased with time . when once the air was filled with birds songs , now there is silence . time has erased my favorite place , but it can never my memory of it .

Một địa điểm ưa thích - sau đó và bây giờ

Tôi nhớ với niềm vui lớn vườn cây ăn quả xung quanh nhà bà ngoại của tôi ở Puerto Rico. nhà cô là một nhà nước lớn trên đỉnh của một ngọn núi nhỏ. có một con đường bụi đất nhỏ được kết nối với ngôi nhà của gia đình tôi và nhà của chú dì của tôi đến nhà mẹ của bà tôi. vào các buổi sáng, anh em họ của tôi và tôi đi cùng bà ngoại của tôi để chọn trái cây từ các cây xung quanh nhà cô. có nhiều cây ăn quả cam, bưởi, chanh, ổi, me, và xoài - và chúng tôi đã chọn trái cây chín một cách cẩn thận. cây yêu thích của tôi là một cây xoài bởi vì đôi khi tôi ngồi trong bóng râm của nó và suy ngẫm về quan điểm của thiên nhiên xung quanh tôi. cũng có thể, khi đang chơi trong vườn cây ăn quả, đó là một cảm giác dễ chịu để cảm nhận được độ ẩm của đất và sương trên lá với đôi chân trần của chúng tôi. các âm thanh của các loài chim đã bị nhầm lẫn với tiếng ồn vui vẻ của chúng tôi, và kết quả là hình thành một giai điệu hài hòa nghe Everyplace trên núi.

Bây giờ vườn cây ăn quả là hoàn toàn thay đổi. không giống như trước đây, nó là trống rỗng, và ruied. bà ngoại của tôi đã biến mất và nhà bà đã được bán. con đường thống nhất tất cả các ngôi nhà đã bị cắt theo chiều dọc, cô lập các nhà. vườn nơi chúng tôi chọn rất nhiều loại trái cây khác nhau là gần như trần. nhiều cây đã được cắt giảm hoặc đã chết vì thiếu nước. cây xoài của tôi đã bị phá hủy để xây dựng một nhà hát. độ ẩm của đất không còn có thể được cảm nhận, đất khô cằn hiện nay. khi trời mưa, nước làm xói mòn đất núi, tạo ra mương và nơi trần. ngay cả những con chim đã giảm theo thời gian. khi không khí đã được lấp đầy với những bài hát chim, bây giờ có là sự im lặng. thời gian đã bị xóa địa điểm ưa thích của tôi, nhưng nó có thể không bao giờ bộ nhớ của tôi về nó.

dcs page 125

My two favorite high school teachers were both great , but they had very different personalities and methods of teaching . mr . Alexander taught physics , a subject that many students dread I was no different . I went to class the first day sure that I would fail that would have made it difficult for me to get into a good college .however , mr. Alexander was so funny and interesting that all of us fell in love with physics , some of us even thought about majoring in it in college .


It’s common that students run out of the door as soon as the bell rings in physics class students often stayed more later than necessary just to finish an interesting discussion or to help mr. Alexander clean uo the laboratory . ms .reynolds was my English teacher . unlike mr . Alexander , ms Reynolds was not as funny than mr. Alexander . however , she made Shakespeare come alive for us and even students who were never interested in English stared writing poetry . she was both strict but fair she didn’t fail any student whom she knew was trying .

These teachers had one important characteristic in common . not only they loved their subject , but they were able to transfer that passion to their students .

Yêu thích của tôi giáo viên trung học đã được cả hai tuyệt vời, nhưng họ có tính cách rất khác nhau và phương pháp giảng dạy. mr. Alexander giảng dạy vật lý, một chủ đề mà nhiều sinh viên sợ tôi đã không có khác nhau. Tôi đã đi đến lớp học ngày đầu tiên chắc chắn rằng tôi sẽ thất bại mà có thể đã làm cho nó khó khăn cho tôi để có được vào một trường đại học tốt. Tuy nhiên, mr. Alexander hài hước và thú vị rằng tất cả chúng ta rơi vào tình yêu với vật lý, một số người trong chúng ta thậm chí còn nghĩ về chuyên ngành ở trường đại học.

Nó thường mà học sinh chạy ra khỏi cửa ngay sau khi chuông báo trong sinh viên lớp vật lý thường ở lại sau hơn mức cần thiết chỉ để kết thúc một cuộc thảo luận thú vị hoặc giúp mr. Alexander sạch UO phòng thí nghiệm. ms. Reynolds là giáo viên tiếng Anh của tôi. không giống như mr. Alexander, ms Reynolds không phải là buồn cười hơn mr. Alexander. Tuy nhiên, cô thực hiện Shakespeare trở nên sống động cho chúng ta và ngay cả sinh viên không bao giờ quan tâm đến tiếng Anh nhìn chằm chằm thơ viết. cô nghiêm khắc nhưng công bằng cô đã không quên bất cứ học sinh nào mà cô biết đang cố gắng.

Những giáo viên này có một đặc tính quan trọng chung. không chỉ họ yêu thương chủ đề của họ, nhưng họ đã có thể chuyển niềm đam mê cho các học sinh của họ.

dcs page 125

My two favorite high school teachers were both great , but they had very different personalities and methods of teaching . mr . Alexander taught physics , a subject that many students dread I was no different . I went to class the first day sure that I would fail that would have made it difficult for me to get into a good college .however , mr. Alexander was so funny and interesting that all of us fell in love with physics , some of us even thought about majoring in it in college .


It’s common that students run out of the door as soon as the bell rings in physics class students often stayed more later than necessary just to finish an interesting discussion or to help mr. Alexander clean uo the laboratory . ms .reynolds was my English teacher . unlike mr . Alexander , ms Reynolds was not as funny than mr. Alexander . however , she made Shakespeare come alive for us and even students who were never interested in English stared writing poetry . she was both strict but fair she didn’t fail any student whom she knew was trying .

These teachers had one important characteristic in common . not only they loved their subject , but they were able to transfer that passion to their students .

Yêu thích của tôi giáo viên trung học đã được cả hai tuyệt vời, nhưng họ có tính cách rất khác nhau và phương pháp giảng dạy. mr. Alexander giảng dạy vật lý, một chủ đề mà nhiều sinh viên sợ tôi đã không có khác nhau. Tôi đã đi đến lớp học ngày đầu tiên chắc chắn rằng tôi sẽ thất bại mà có thể đã làm cho nó khó khăn cho tôi để có được vào một trường đại học tốt. Tuy nhiên, mr. Alexander hài hước và thú vị rằng tất cả chúng ta rơi vào tình yêu với vật lý, một số người trong chúng ta thậm chí còn nghĩ về chuyên ngành ở trường đại học.

Nó thường mà học sinh chạy ra khỏi cửa ngay sau khi chuông báo trong sinh viên lớp vật lý thường ở lại sau hơn mức cần thiết chỉ để kết thúc một cuộc thảo luận thú vị hoặc giúp mr. Alexander sạch UO phòng thí nghiệm. ms. Reynolds là giáo viên tiếng Anh của tôi. không giống như mr. Alexander, ms Reynolds không phải là buồn cười hơn mr. Alexander. Tuy nhiên, cô thực hiện Shakespeare trở nên sống động cho chúng ta và ngay cả sinh viên không bao giờ quan tâm đến tiếng Anh nhìn chằm chằm thơ viết. cô nghiêm khắc nhưng công bằng cô đã không quên bất cứ học sinh nào mà cô biết đang cố gắng.

Những giáo viên này có một đặc tính quan trọng chung. không chỉ họ yêu thương chủ đề của họ, nhưng họ đã có thể chuyển niềm đam mê cho các học sinh của họ.

dcs 122-123

Most students like the freedom they have in college . usually college students live on their own , in a dormitory or in apartment . this mean they are free to come and go as they like . their parents can’t tell them when to get up , when to go to school , and when to come home . it also means that they are fre to wear what they want . there are no parents to comment about their hairstyles or their dirty jeans . finally , they are free to listen to their favorite music without intherference from parents .


College students enjoy a variety of extracurricular activities . they can go to large events sponsored by the college , such as football games , concerts , movies , and plays . they also can participate in student organizations . for example , they can run for office in the the government organization , play in the band , or write for the school newspaper . in addition , there are many clubs they can join such as the student engineering club , the foreign student association , the young republicans , and the French club .

Hầu hết các sinh viên như sự tự do mà họ có trong trường đại học. thường là sinh viên đại học sống một mình, trong ký túc xá hoặc căn hộ. này có nghĩa là họ được tự do đến và đi như họ thích. cha mẹ của họ không thể nói cho họ biết khi nào có được, khi đi học, và khi trở về nhà. nó cũng có nghĩa rằng họ đang fre mặc những gì họ muốn. không có cha mẹ nhận xét về kiểu tóc hoặc quần jean bẩn. cuối cùng, họ được tự do nghe nhạc yêu thích của họ mà không cần intherference từ cha mẹ.

Sinh viên đại học được hưởng một loạt các hoạt động ngoại khóa. họ có thể đi đến các sự kiện lớn được tài trợ bởi trường đại học, chẳng hạn như trò chơi bóng đá, buổi hòa nhạc, phim ảnh, và đóng. họ cũng có thể tham gia vào tổ chức sinh viên. ví dụ, họ có thể chạy cho các văn phòng trong tổ chức chính phủ, chơi trong ban nhạc, hoặc viết cho tờ báo trường. Ngoài ra, có nhiều câu lạc bộ mà họ có thể tham gia như các kỹ thuật sinh viên câu lạc bộ, hiệp hội sinh viên nước ngoài, cộng hòa trẻ, và câu lạc bộ Pháp.

dcs 115

Two teachers

More than fifty teachers taught me during my thirteen years in school . the two I remember best were ali and reza . both of them were Egyptian and both taught math . however , those were their only similarities . ali was a terrible teacher dislike by many students ; in contrast , reza was a popular teacher whom many students amired . the two main differences between these teachers were their attitudes and their teaching methods . ali clearly did not enjoy teaching . he had a little patience with students and did not seem to care if we understood his lessons , reza’s classes were very different . he had a passion for teaching and enjoyed his work and his students . reza wanted his students like him . he believed that if students liked the teacher , they would like the class and would do their best to satify the teacher . ali had a bad method of teaching . he just sat down on the desk in front of the class and read aloud from the book . after he finished reading , he asked if there were any questions . then he sit down until the class was over . once of my friends told him that we didn’t understand everything from the reading and that he should explain the lesson on the blackboard . ali relied , “ I’m just responsible to teach you what is in the book and I can do no more . “ unlike ali’s poor teaching methods , reza’s were very effective . he began the class with a review of the last lesson , to make sure we all remembered . then he explained on the blackboard the new lesson , giving a lot of examples until everyone understood . I learned more in math class that I did in any other . neither ali nor reza are teaching anymore . ali quit teaching and went to work in a private company ; reza is the principal of the best school in my city .

hai giáo viên

Hơn năm mươi giáo viên đã dạy tôi trong suốt mười ba năm của tôi ở trường. hai tôi nhớ nhất là ali và Reza. cả hai người trong số họ đã được Ai Cập và cả toán học dạy. Tuy nhiên, những điểm tương đồng duy nhất của họ. ali là một giáo viên không thích bẩn thỉu của nhiều sinh viên, ngược lại, Reza là một giáo viên phổ biến mà sinh viên nhiều amired. hai sự khác biệt chính giữa các giáo viên đã được thái độ của họ và phương pháp giảng dạy của họ. ali rõ ràng không thích giảng dạy. ông đã có một chút kiên nhẫn với sinh viên và dường như không quan tâm nếu chúng ta hiểu bài học của mình, Reza của lớp rất khác nhau. ông đã có một niềm đam mê giảng dạy và rất thích công việc của mình và các học trò của ông. Reza muốn học sinh của mình như ông. ông tin rằng nếu sinh viên thích giáo viên, họ sẽ giống như các lớp học và sẽ làm hết sức mình để satify giáo viên. ali đã có một phương pháp xấu giảng dạy. ông chỉ ngồi trên bàn làm việc ở phía trước của lớp và đọc to từ cuốn sách. sau khi ông đọc xong, ông hỏi nếu có bất cứ câu hỏi nào. sau đó anh ngồi xuống cho đến khi lớp học kết thúc. một lần người bạn của tôi nói với ông rằng chúng ta không hiểu tất cả mọi thứ từ việc đọc các và rằng ông nên giải thích các bài học trên bảng đen. ali dựa, "Tôi chỉ chịu trách nhiệm để dạy cho bạn những gì có trong cuốn sách và tôi có thể làm không. "Không giống như phương pháp giảng dạy nghèo ali, Reza rất hiệu quả. ông bắt đầu các lớp học xem xét lại các bài học cuối cùng, để đảm bảo rằng chúng tôi tất cả nhớ. sau đó ông giải thích trên bảng đen bài học mới, đưa ra rất nhiều ví dụ cho đến khi tất cả mọi người hiểu. Tôi đã học được trong lớp học toán mà tôi đã làm trong bất kỳ khác. không ali cũng không Reza đang giảng dạy nữa. ali bỏ giảng dạy và đi làm việc ở một công ty tư nhân, Reza là hiệu trưởng của trường tốt nhất trong thành phố của tôi.