Two teachers
More than fifty teachers taught me during my thirteen years in school . the two I remember best were ali and reza . both of them were Egyptian and both taught math . however , those were their only similarities . ali was a terrible teacher dislike by many students ; in contrast , reza was a popular teacher whom many students amired . the two main differences between these teachers were their attitudes and their teaching methods . ali clearly did not enjoy teaching . he had a little patience with students and did not seem to care if we understood his lessons , reza’s classes were very different . he had a passion for teaching and enjoyed his work and his students . reza wanted his students like him . he believed that if students liked the teacher , they would like the class and would do their best to satify the teacher . ali had a bad method of teaching . he just sat down on the desk in front of the class and read aloud from the book . after he finished reading , he asked if there were any questions . then he sit down until the class was over . once of my friends told him that we didn’t understand everything from the reading and that he should explain the lesson on the blackboard . ali relied , “ I’m just responsible to teach you what is in the book and I can do no more . “ unlike ali’s poor teaching methods , reza’s were very effective . he began the class with a review of the last lesson , to make sure we all remembered . then he explained on the blackboard the new lesson , giving a lot of examples until everyone understood . I learned more in math class that I did in any other . neither ali nor reza are teaching anymore . ali quit teaching and went to work in a private company ; reza is the principal of the best school in my city .
hai giáo viên
Hơn năm mươi giáo viên đã dạy tôi trong suốt mười ba năm của tôi ở trường. hai tôi nhớ nhất là ali và Reza. cả hai người trong số họ đã được Ai Cập và cả toán học dạy. Tuy nhiên, những điểm tương đồng duy nhất của họ. ali là một giáo viên không thích bẩn thỉu của nhiều sinh viên, ngược lại, Reza là một giáo viên phổ biến mà sinh viên nhiều amired. hai sự khác biệt chính giữa các giáo viên đã được thái độ của họ và phương pháp giảng dạy của họ. ali rõ ràng không thích giảng dạy. ông đã có một chút kiên nhẫn với sinh viên và dường như không quan tâm nếu chúng ta hiểu bài học của mình, Reza của lớp rất khác nhau. ông đã có một niềm đam mê giảng dạy và rất thích công việc của mình và các học trò của ông. Reza muốn học sinh của mình như ông. ông tin rằng nếu sinh viên thích giáo viên, họ sẽ giống như các lớp học và sẽ làm hết sức mình để satify giáo viên. ali đã có một phương pháp xấu giảng dạy. ông chỉ ngồi trên bàn làm việc ở phía trước của lớp và đọc to từ cuốn sách. sau khi ông đọc xong, ông hỏi nếu có bất cứ câu hỏi nào. sau đó anh ngồi xuống cho đến khi lớp học kết thúc. một lần người bạn của tôi nói với ông rằng chúng ta không hiểu tất cả mọi thứ từ việc đọc các và rằng ông nên giải thích các bài học trên bảng đen. ali dựa, "Tôi chỉ chịu trách nhiệm để dạy cho bạn những gì có trong cuốn sách và tôi có thể làm không. "Không giống như phương pháp giảng dạy nghèo ali, Reza rất hiệu quả. ông bắt đầu các lớp học xem xét lại các bài học cuối cùng, để đảm bảo rằng chúng tôi tất cả nhớ. sau đó ông giải thích trên bảng đen bài học mới, đưa ra rất nhiều ví dụ cho đến khi tất cả mọi người hiểu. Tôi đã học được trong lớp học toán mà tôi đã làm trong bất kỳ khác. không ali cũng không Reza đang giảng dạy nữa. ali bỏ giảng dạy và đi làm việc ở một công ty tư nhân, Reza là hiệu trưởng của trường tốt nhất trong thành phố của tôi.
More than fifty teachers taught me during my thirteen years in school . the two I remember best were ali and reza . both of them were Egyptian and both taught math . however , those were their only similarities . ali was a terrible teacher dislike by many students ; in contrast , reza was a popular teacher whom many students amired . the two main differences between these teachers were their attitudes and their teaching methods . ali clearly did not enjoy teaching . he had a little patience with students and did not seem to care if we understood his lessons , reza’s classes were very different . he had a passion for teaching and enjoyed his work and his students . reza wanted his students like him . he believed that if students liked the teacher , they would like the class and would do their best to satify the teacher . ali had a bad method of teaching . he just sat down on the desk in front of the class and read aloud from the book . after he finished reading , he asked if there were any questions . then he sit down until the class was over . once of my friends told him that we didn’t understand everything from the reading and that he should explain the lesson on the blackboard . ali relied , “ I’m just responsible to teach you what is in the book and I can do no more . “ unlike ali’s poor teaching methods , reza’s were very effective . he began the class with a review of the last lesson , to make sure we all remembered . then he explained on the blackboard the new lesson , giving a lot of examples until everyone understood . I learned more in math class that I did in any other . neither ali nor reza are teaching anymore . ali quit teaching and went to work in a private company ; reza is the principal of the best school in my city .
hai giáo viên
Hơn năm mươi giáo viên đã dạy tôi trong suốt mười ba năm của tôi ở trường. hai tôi nhớ nhất là ali và Reza. cả hai người trong số họ đã được Ai Cập và cả toán học dạy. Tuy nhiên, những điểm tương đồng duy nhất của họ. ali là một giáo viên không thích bẩn thỉu của nhiều sinh viên, ngược lại, Reza là một giáo viên phổ biến mà sinh viên nhiều amired. hai sự khác biệt chính giữa các giáo viên đã được thái độ của họ và phương pháp giảng dạy của họ. ali rõ ràng không thích giảng dạy. ông đã có một chút kiên nhẫn với sinh viên và dường như không quan tâm nếu chúng ta hiểu bài học của mình, Reza của lớp rất khác nhau. ông đã có một niềm đam mê giảng dạy và rất thích công việc của mình và các học trò của ông. Reza muốn học sinh của mình như ông. ông tin rằng nếu sinh viên thích giáo viên, họ sẽ giống như các lớp học và sẽ làm hết sức mình để satify giáo viên. ali đã có một phương pháp xấu giảng dạy. ông chỉ ngồi trên bàn làm việc ở phía trước của lớp và đọc to từ cuốn sách. sau khi ông đọc xong, ông hỏi nếu có bất cứ câu hỏi nào. sau đó anh ngồi xuống cho đến khi lớp học kết thúc. một lần người bạn của tôi nói với ông rằng chúng ta không hiểu tất cả mọi thứ từ việc đọc các và rằng ông nên giải thích các bài học trên bảng đen. ali dựa, "Tôi chỉ chịu trách nhiệm để dạy cho bạn những gì có trong cuốn sách và tôi có thể làm không. "Không giống như phương pháp giảng dạy nghèo ali, Reza rất hiệu quả. ông bắt đầu các lớp học xem xét lại các bài học cuối cùng, để đảm bảo rằng chúng tôi tất cả nhớ. sau đó ông giải thích trên bảng đen bài học mới, đưa ra rất nhiều ví dụ cho đến khi tất cả mọi người hiểu. Tôi đã học được trong lớp học toán mà tôi đã làm trong bất kỳ khác. không ali cũng không Reza đang giảng dạy nữa. ali bỏ giảng dạy và đi làm việc ở một công ty tư nhân, Reza là hiệu trưởng của trường tốt nhất trong thành phố của tôi.
No comments:
Post a Comment